Oletko muuttamassa, silloin kannattaa kilpailuttaa sähköyhtiö - Toimi näin

Oletko muuttamassa, silloin kannattaa kilpailuttaa sähköyhtiö - Toimi näin

Säh­kö­so­pi­mus on ai­na kytkettynä käyttöpaikan osoit­tee­seen. Uu­teen asun­toon muut­taes­sa säh­kö­so­pi­mus tulisi teh­dä kak­si viik­koa en­nen muut­topäivää. Näin säh­köt ovat pääl­lä he­ti muut­taes­sa­si.

Muuttoilmoituksen yhteydessä kannattaa myös kilpailuttaa sähköyhtiö, voit samalla vaivalla avata uuteen osoitteeseen uuden, paremman sähkösopimuksen. Sähkön siirtoa ei ole mahdollista kilpailuttaa, siirtomaksu on yleensä noin puolet sähkön kokonaiskustannuksesta, itse sähköä ei kuitenkaan tarvitse hankkia verkkoyhtiöltä.

Liian harva kilpailuttaa sähkösopimuksensa

Suomalaisista vain noin 10% kilpailuttaa sähköyhtiönsä, vaikka tarjolla voisi olla helpompi ja edullisempi vaihtoehto. Verattuna vaikkapa puhelinliittymien tai vakuutusten kilpailuttamiseen, sähkö on varmasti yksinkertaisin tuote vertailla, sillä vaihtamisen myötä muuttuu lähinnä sähkölaskun loppusumma. Sähkölaitteet toimivat samalla tavalla ja sähkö tulee samasta verkosta.

Suosittelemme vertailemaan ja valitsemaan uusiutuvista luonnovaroista tuotettavaa energiaa. Meillä voit itse valita tuotantomuodoksi vesivoiman, tuulivoiman tai aurinkovoiman, näin saat sähkösi ympäristöystävällisesti itsellesi sopivasta elementistä.

Vertailua ja kilpailuttamista helpottamaan on olemassa useita vertailupalveluita jotka tekevät sen puolestasi. Energiaviraston tarjoaman hintalaskurin löydät osoitteesta: http://www.sahkonhinta.fi/

Jos olet Lu­mo Ener­gian asia­kas ja ha­luat jat­kaa ny­kyis­tä so­pi­mus­ta­si uu­des­sa osoit­tees­sa­si, il­moit­a muu­tos­ta­si asia­kas­pal­ve­luum­me ja me siir­räm­me säh­kö­so­pi­muk­se­si uu­teen osoit­tee­seen. Mikäli haluat siirtyä Lumo Energian asiakkaaksi, tee tilaus verkossa ja me hoidamme loput.

Muuttajan muistilista parempaan sähkösopimukseen:

  1. Etsi ja tarkista vanhat sähkölaskusi.
  2. Käytä laskuria arvioimaan uuden asunnon sähkölasku.
  3. Vertaile toimittajia esimerkisi Energiaviraston palvelussa.
  4. Tee uusi sähkösopimus ja sovi se asiakaspalvelun kanssa uuteen osoitteeseen.
  5. Muista kahden viikon ennakointi, tai ole suoraan yhteydessä uuteen sähköyhtiöön

Verkkosivuiltamme löydät vastaukset kaikkiin sähkön ostamiseen liittyviin kysymyksiin, tutustu rauhassa tai ota rohkeasti yhteys asiakaspalveluun. Vastaukset ja yhteystiedot löydät täältä: https://www.lumoenergia.fi/asiakaspalvelu/

Tarvitsetko sähköä heti, toimi näin

Artikkelit

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu

Arvostamme asiakkaitamme ja siksi erotumme ensiluokkaisella ja tehokkaalla asiakaspalvelulla. Ota meihin yhteyttä, jos kaipaat apua sopimuksen teossa, palvelun käyttöönotossa tai vain haluat uuden, edullisemman sähkösopimuksen.

Asiakaspalvelun aukioloajat: arkisin klo 9–18

Aukioloaikojen ulkopuolella lähetä tiedustelusi sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@lumoenergia.fi.

Asiakaspalvelun palvelupuhelimen hinnasto: paikallisverkkomaksu

09 4272 0444 asiakaspalvelu@lumoenergia.fi