Kun muutat, kannattaa kilpailuttaa sähköyhtiö – Toimi näin

Kun muutat, kannattaa kilpailuttaa sähköyhtiö – Toimi näin

Sähkösopimus on aina kytkettynä käyttöpaikan osoitteeseen. Muuttotilanteessa sähkösopimus uuteen asuntoon tulisi tehdä kaksi viikkoa ennen muuttopäivää. Näin sähköt ovat päällä heti muuttaessasi.

Muuttoilmoituksen yhteydessä kannattaa myös kilpailuttaa sähköyhtiö. Voit samalla vaivalla avata tulevaan osoitteeseen uuden, paremman sähkösopimuksen.

Sähkön kokonaiskustannuksista yleensä noin puolet muodostuu sähkönsiirtomaksusta. Sähkön siirtoa ei ole mahdollista kilpailuttaa, mutta itse sähköä ei kuitenkaan tarvitse hankkia verkkoyhtiöltä.

Liian harva kilpailuttaa sähkösopimuksensa

Suomalaisista vain noin 10 % kilpailuttaa sähköyhtiönsä, vaikka tarjolla voi olla helpompi ja edullisempi vaihtoehto. Verrattuna vaikkapa puhelinliittymien tai vakuutusten kilpailuttamiseen sähkö on varmasti yksinkertaisin tuote vertailla, sillä vaihtamisen myötä muuttuu lähinnä sähkön loppusumma. Sähkölaitteet toimivat sopimuksesta riippumatta samalla tavalla, ja sähkö tulee aina samasta verkosta.

Suosittelemme vertailemaan ja valitsemaan sähkön alkuperäksi uusiutuvaa energiaa. Meillä voit valita tuotantomuodoksi myös Suomen luonnonsuojeluliiton suositteleman EKOenergian. Tutustu ympäristöystävällisesti tuotettavan sähkön vaihtoehtoihin ja valitse itsellesi paras vaihtoehto. Kerrostaloasunnossa EKOenergian lisäkustannus on keskimäärin vain 1–2 euroa kuukaudessa.

Vertailua ja kilpailuttamista helpottamaan on olemassa useita vertailupalveluita, jotka tekevät työn puolestasi. Energiaviraston tarjoaman hintalaskurin löydät osoitteesta http://www.sahkonhinta.fi/.

Jos olet Lumo Energian asiakas ja haluat jatkaa nykyistä sopimustasi uudessa osoitteessasi, ilmoita muutostasi asiakaspalveluumme, ja me siirrämme sähkösopimuksesi uuteen osoitteeseen. Mikäli haluat siirtyä Lumo Energian asiakkaaksi, voit tehdä tilauksen helposti verkossa, ja me hoidamme loput.

Muuttajan muistilista parempaan sähkösopimukseen:

  1. Etsi ja tarkista vanhat sähkölaskusi.
  2. Käytä laskuria arvioimaan uuden asunnon sähkölaskun suuruus.
  3. Vertaile toimittajia esimerkiksi Energiaviraston palvelussa.
  4. Tee uusi sähkösopimus ja irtisano vanha.
  5. Muista kahden viikon ennakointi tai ole suoraan yhteydessä uuteen sähköyhtiöön.

Verkkosivuiltamme löydät vastaukset kaikkiin sähkön ostamiseen liittyviin kysymyksiin. Tutustu rauhassa tai ota rohkeasti yhteys asiakaspalveluun. Vastaukset ja yhteystiedot löytyvät täältä.

Tarvitsetko sähköä heti? Toimi näin!

Sähkösopimus ilman perusmaksua

Valitse mielenrauha kiinteällä kilowattituntihinnalla. Tämä sopimus sopii kaikkiin kohteisiin.

  • 12 kk määräaikainen sopimus
  • Kiinteä hinta 5,92 snt/kWh
  • Ei perusmaksua

Artikkelit

Asiakaspalvelu

Arvostamme asiakkaitamme ja siksi erotumme ensiluokkaisella ja tehokkaalla asiakaspalvelulla. Ota meihin yhteyttä, jos kaipaat apua sopimuksen teossa, palvelun käyttöönotossa tai vain haluat uuden, vastuullisemman sähkösopimuksen.

Asiakaspalvelun aukioloajat: arkisin klo 9–18.

Aukioloaikojen ulkopuolella lähetä tiedustelusi sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@lumoenergia.fi.

Asiakaspalvelun palvelupuhelimen hinnasto: paikallisverkkomaksu

09 4272 0444 asiakaspalvelu@lumoenergia.fi