Sähkösopimuksen siirto uuteen osoitteeseen

Sähkösopimuksen siirto uuteen osoitteeseen

Onko sinulla muutto edessä ja tarve siirtää sähkösopimus uuteen osoitteeseen? Sähkösopimuksen siirto muuton yhteydessä tarkoittaa käytännössä vanhan sopimuksen irtisanomista ja uuden sopimuksen solmimista. Sähkösopimuksen siirto on hyvä hoitaa mahdollisimman aikaisin, mutta tarvittaessa sähkösopimuksen saa uuteen osoitteeseen tiukallakin aikataululla.

Uusi sähkösopimus voidaan sopimustyypistä riippuen solmia joko nykyisen sähkösopimuksen ehdoilla tai vaihtamalla sopimustyyppiä muuton yhteydessä. Vanha sopimuksesi ei välttämättä ole enää sopiva uuteen kotiisi. Sähkösopimus kannattaa valita aina asunnon koon ja sähkönkulutuksen mukaan. Autamme mielellämme valitsemaan juuri sinun sähkönkulutukseesi sopivimman vaihtoehdon!

Milloin muutosta tulisi ilmoittaa? – Hoida sähkösopimuksen siirto ajoissa

Muutoksista on hyvä ilmoittaa omaan sähköyhtiöön heti, kun muuttopäivä on tiedossa. Sähköalalla on yleisenä käytäntönä 14 vuorokauden varoitusaika, mutta teemme parhaamme palvellaksemme asiakkaitamme mutkattomasti heidän aikataulunsa ja tarpeidensa mukaan.

Sähkösopimuksen siirto onnistuu esimerkiksi asiakaspalvelun avulla. Meidän asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse numerossa 09 4272 0444 ja sähköpostitse osoitteessa [email protected]

Voiko kaksi sähkösopimusta olla voimassa päällekkäin?

Sinulla voi olla kaksi tai useampikin sopimus samaan aikaan voimassa, sillä sähkösopimukset ovat aina osoitekohtaisia. Ei siis huolta, vaikka sinulla olisi kaksi sopimusta voimassa päällekkäin. Lopetuspäivän suhteen kannattaa mieluummin pelata varman päälle. Vaikka sopimuksessa jäisi ylimääräisiä päiviä ilman sähkönkäyttöä, ei tällöin synny myöskään laskutettavaa kulutusta. Kannattaa siis varata aikaa myös loppusiivousta varten.

Uusi sähkösopimus heti – Kuinka toimia, kun sähkösopimus täytyy siirtää nopeasti?

Uuteen kotiin sähkösopimuksen saa tarvittaessa nopeasti. Kannattaa tosin huomioida, että sähköjen kytkentä on aina paikallisesta siirtoyhtiöstä kiinni. Siirtoyhtiöstä riippuen sähköt voivat olla edelleen päällä, vaikka edellinen asukas olisi muuttanut jo pois. Mikäli sähköt on jo katkaistu, tulee siirtoyhtiön kytkeä sähköt uudelleen päälle.

Huom! Siirtoyhtiöt saattavat veloittaa ylimääräisiä kuluja pikaisesta kytkennästä. Asiakaspalvelussamme selvitämme mahdolliset kulut ja siirtoyhtiön käytännöt. Toimi heti, niin saamme nopeimmillaan sähkösi päälle vielä saman päivän aikana!

Voiko määräaikaisen sähkösopimuksen siirtää muuton yhteydessä?

Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen voit siirtää useimmiten sellaisenaan. Määräaikaista sopimusta ei sen sijaan voi siirtää uuteen osoitteeseen, mutta sen voi irtisanoa ulosmuuton yhteydessä. Uuteen osoitteeseen tulee solmia uusi määräaikainen sopimus sen hetkisillä hinnoilla. Uudessa osoitteessa myös määräaikaisen sopimuksen sopimuskausi, eli määräaika, alkaa alusta.

Vanha sähkösopimus täytyy irtisanoa muuton yhteydessä

Nykyinen sähkösopimuksesi ei päätyy automaattisesti, vaikka teet uuden sähkösopimuksen uuteen osoitteeseen. Muistathan siis irtisanoa vanhan sähkösopimuksen muuttotilanteessa! Myös määräaikaisen sopimuksen voi irtisanoa ulosmuuton yhteydessä.

Muuton yhteydessä tulee toki muistaa sähkösopimuksen lisäksi monia muitakin asioita. Tarkista muuttajan muistilista, jotta muuttosi sujuu vaivatta ja tärkeät tehtävät eivät unohdu! Sähkösopimuksen siirron jälkeen on hyvä siirtyä esimerkiksi osoitteenmuutoksen, operaattorin tai kotivakuutuksen pariin.

Sähkö + ruoka = helpompi arki

Saat nyt 40 € edun Ruokaboksiin, kun teet minkä tahansa Lumo Energian sähkösopimuksen.

 

Esimerkiksi 2 vuoden määräaikainen sähkösopimus

  • 6,99 snt/kWh + 4,90 €/kk
  • Perusmaksu 0 € ensimmäiset 3 kuukautta

Artikkelit

Asiakaspalvelu

Arvostamme asiakkaitamme ja siksi erotumme ensiluokkaisella ja tehokkaalla asiakaspalvelulla. Ota meihin yhteyttä, jos kaipaat apua sopimuksen teossa, palvelun käyttöönotossa tai vain haluat uuden, paremman sähkösopimuksen.

Usein kysytyt kysymykset

Asiakaspalvelun aukioloajat: arkisin klo 9–18.

Aukioloaikojen ulkopuolella lähetä tiedustelusi sähköpostilla osoitteeseen [email protected].

Asiakaspalvelun palvelupuhelimen hinnasto: paikallisverkkomaksu

09 4272 0444 [email protected]