Lumo Energia

Lumo Energia Oyj lopettaa toimintansa

Hankalaksi muuttuneen sähkömarkkinatilanteen seurauksena Lumo Energialla ei valitettavasti ole edellytyksiä jatkaa toimintaansa, emmekä kykene jatkamaan sähköntoimitusta asiakkaillemme 31.8.2022 jälkeen. Yhtiö asetetaan selvitystilaan, ja valmistaudumme lopettamaan toimintamme.

Yrityskauppaneuvotteluissa olemme pyrkineet saamaan kaikille sähkösopimuksillemme uuden myyjän. Valitettavasti kaikkia sopimuksia ei kuitenkaan saatu siirrettyä uudelle myyjälle.

Olemme nyt tiedottaneet sähköpostitse kaikkia asiakkaitamme heidän sopimustilanteestaan. Tarkistathan sähköpostisi roskapostikansion viestin varalta. Jos et ole saanut tiedotettamme, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Kaikki sovitut aurinkosähköjärjestelmien toimitukset tehdään normaaliin tapaan.

Olethan ensisijaisesti yhteydessä uuteen sähkönmyyjääsi sähkösopimuksestasi. Jos olet yhteydessä asiakaspalveluumme, pahoittelemme jo etukäteen mahdollista ruuhkaa. Pyrimme vastaamaan kaikkiin yhteydenottoihin mahdollisimman pian.

Kiitämme kaikkia asiakkaitamme kuluneista vuosista. Olemme erittäin pahoillamme tilanteesta ja siitä aiheutuvasta vaivasta.

 

Mitä minun täytyy nyt tehdä?

Olemme tiedottaneet kaikille asiakkaillemme, tuleeko heidän etsiä itselleen uusi sähkönmyyjä vai siirretäänkö heidän sopimuksensa uudelle myyjälle yrityskauppaneuvotteluissa. Tiedotteessa ohjeistamme, miten toimia.

Sähköjen yllättävästä katkeamisesta ei tarvitse olla huolissaan.

Saitko viestin, jossa kerrotaan, että sopimuksesi siirtyy GNP Energylle?

Saitko viestin, jossa kerrotaan, että sinun täytyy etsiä uusi sähkönmyyjä?

Oletko saanut viestin, jossa kerrotaan, että sopimuksesi siirtyy GNP Energylle?

Yrityskauppaneuvotteluiden tuloksena sähkösopimuksesi siirtyy uudelle sähkönmyyjälle. Uusi sähkönmyyjäsi on GNP Energy Finland Oy.

Sähkösopimuksen siirtyminen uudelle myyjälle ei vaadi sinulta toimia. Hoidamme sopimuksen siirtämisen ja siihen liittyvät asiat uuden sähkönmyyjän ja paikallisen verkkoyhtiön kanssa.

Sähköntoimitus jatkuu katkeamatta. Sopimuksesi ehdot ja hinnan määräytymisperuste pysyvät ennallaan.

Sähkösopimuksen siirto pähkinänkuoressa:

  • Sähkönmyyjä vaihtuu.
  • Sähköntoimitus jatkuu katkeamatta.
  • Sopimusehdot eivät muutu.
  • Hinnan määräytymistapa ja perusmaksu pysyvät ennallaan.
  • Lumo Energia laskuttaa sinua sopimuksen siirtymiseen saakka.
  • Uusi sähkönmyyjäsi GNP Energy laskuttaa sinua sopimuksen siirtymisen jälkeen.
  • Myyntisopimuksen siirto ei vaikuta paikallisen verkkoyhtiön sopimukseen ja laskutukseen.
  • Sovitut laskutustavat pysyvät ennallaan.
  • Laskujen ulkoasu ja maksutiedot muuttuvat.
  • Jos käytössäsi on e-lasku, sinun täytyy aktivoida se uudelleen verkkopankissasi saatuasi ensimmäisen laskun GNP Energyltä. E-laskutus vaatii uuden aktivoimisen verkkopankissasi.
  • Jos olet maksanut sopimusta tehdessäsi vakuusmaksun, ilmoitathan tilinumerosi sähköpostitse asiakaspalveluumme ([email protected]) vakuusmaksun palautusta varten. Vakuus palautetaan, kun olet maksanut Lumo Energian viimeisen laskun.

Jos olet jo vaihtanut sähkönmyyjää, ja Lumo Energian sopimuksen päättymispäivä on 31.8.2022 jälkeen, on GNP Energy sähkönmyyjäsi, kunnes uusi sopimuksesi alkaa.

Jos olet irtisanonut sähkösopimuksesi ulosmuuton vuoksi, ja viimeinen sähkönkäyttöpäivä on 31.8.2022 jälkeen, on GNP Energy sähkönmyyjäsi, kunnes sähkösopimuksesi päättyy.

Olethan ensisijaisesti yhteydessä uuteen sähkönmyyjääsi sähkösopimuksestasi. GNP Energy tiedottaa siirrosta kaikille asiakkaille sähköpostitse. Jos sinulla on kysyttävää ennen sitä, GNP Energyn asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 10–15 puhelimitse 09 6898 8780 ja sähköpostitse [email protected] Jos olet yhteydessä asiakaspalveluumme, pahoittelemme jo etukäteen mahdollista ruuhkaa. Pyrimme vastaamaan kaikkiin yhteydenottoihin mahdollisimman pian.

 

Mikä on GNP Energy?

GNP Energy on vuonna 2012 perustettu sähköyhtiö, joka toimii Suomen lisäksi Norjassa, Tanskassa, ja Ruotsissa. GNP Energy myy sähköä yritys- ja kuluttaja-asiakkaille. Suomessa yhtiön asiakkaat ovat enimmäkseen yrityksiä, mutta yhtiö laajentaa nyt toimintaansa myös kuluttaja-asiakkaiden parissa.

Oletko saanut viestin, jossa kerrotaan, että sinun täytyy etsiä uusi sähkönmyyjä?

Teethän uuden sähkösopimuksen uuden sähkönmyyjän kanssa mahdollisimman pian. Voit valita uuden myyjän esimerkiksi kilpailuttamalla sähkösopimuksen Energianviraston ylläpitämässä palvelussa Sähkönhinta.fi. Uutta sopimusta tehdessäsi kannattaa mainita, että nykyinen myyjäsi on Lumo Energia Oyj.

Sähköntoimitus ei voi katketa yllättäen. Jos et ole tehnyt uutta sähkösopimusta 1.9.2022 alkaen, jakeluverkkoyhtiöllä on velvoite huolehtia sähköntoimituksesta. Verkkoyhtiö huolehtii sähkön toimituksesta kuluttajasopimuksissa vähintään kolmen viikon ajan ja yrityssopimuksissa kymmenen päivää. Sähköntoimitus ei katkea ennen kuin verkkoyhtiösi on ottanut sinuun yhteyttä ja kertonut, miten toimia.

Tiivistettynä:

  • Valitse uusi sähkönmyyjä ja tee uusi sähkösopimus mahdollisimman pian.
  • Jos sinulla on määräaikainen sopimus, on sen määräaikaisuus purettu.
  • Jos sinulla on sähkösopimus sekä sähkön käytöstä että ylituotannon myynnistä, pyydäthän uutta myyjää tekemään sopimuksen kulutuspaikan lisäksi myös tuotannon käyttöpaikalle.
  • Sähköntoimitus jatkuu katkeamatta.
  • Myyntisopimuksen päättyminen ei vaikuta paikallisen verkkoyhtiön sopimukseen ja laskutukseen.
  • Jos olet jo irtisanonut sähkösopimuksesi, ja sopimuksen päättymispäivä on 31.8.2022 jälkeen, huomioithan että sinulla tulee olla uusi sähkösopimus viimeistään 1.9.2022 alkaen.
  • Jos uusi sähkösopimuksesi uuden sähkönmyyjän kanssa alkaa ennen 1.9.2022, päättyy Lumo Energian sopimus automaattisesti edelliseen päivään.
  • Lumo Energia laskuttaa sähkönkulutuksesta kunnes uuden myyjän sopimus alkaa. Lumo Energian laskutus päättyy kuitenkin viimeistään 31.8.2022.
  • Jos olet maksanut sopimusta tehdessäsi vakuusmaksun, ilmoitathan tilinumerosi sähköpostitse asiakaspalveluumme ([email protected]) vakuusmaksun palautusta varten. Vakuus palautetaan, kun olet maksanut loppulaskun.
  • Jos sinulla on kanssamme pientuotantosopimus ja aurinkopaneelisi ovat tuottaneet sähköä enemmän kuin sähkönkulutuksesi on ollut, lähetämme sinulle hyvityslaskun.

Pyydämme olemaan ensisijaisesti yhteydessä uuteen sähkönmyyjääsi uudesta sähkösopimuksesta. Jos olet yhteydessä asiakaspalveluumme, pahoittelemme jo etukäteen mahdollista ruuhkaa. Pyrimme vastaamaan kaikkiin yhteydenottoihin mahdollisimman pian.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelun aukioloajat: arkisin klo 9–17.

Aukioloaikojen ulkopuolella lähetä tiedustelusi sähköpostilla osoitteeseen [email protected].

Asiakaspalvelun palvelupuhelimen hinnasto: paikallisverkkomaksu

Usein kysytyt kysymykset

Sähköpostitse
[email protected]
Löydät myös vastauksia usein kysytyt kysymykset sivulta.