Sähköauton latauslaite asennettuna alk. 1 580 €

  • Uuden sukupolven GARO-latauslaitteet avaimet käteen -toimituksella
  • Sähkö- ja hybridiautojen tehokkaaseen kotilataukseen
  • Smart-lisävarustelulla turvaa ja älyä
  • Latausteho rajattavissa ajoneuvon mukaan
  • Kattava kokonaispalvelu yhdestä paikasta
  • Toimitus ja asennus kaikkialle Suomeen

GARO GLBDC -sähköauton latauslaite kotiin helposti ja yksinkertaisesti

 

  • Yhteensopiva kaikkien täyssähkö- ja hybridiautojen kanssa
  • Latausteho säädettävissä 3,6 ja 22 kW välillä
  • Kiinteä Type 2 -latauskaapeli
  • DC-tasavirtavalvonta ja A-tyypin vikavirtasuojaus
  • Avaimet käteen -asennus

Hinta alk. 1 580 €, sis. asennus*

Jätä meille yhteystietosi, niin asiantuntijamme ottaa sinuun yhteyttä.

Asennus valintasi mukaan

GARO GLBDC -latauslaite on suunniteltu kestämään Suomen haastavat olosuhteet, joten se voidaan asentaa turvallisesti myös talon ulkoseinään. Laite on mahdollista asentaa joko seinälle tai pylväsasennuksena maahan. Asiantuntijamme auttavat valitsemaan kanssasi laitteelle parhaan mahdollisen paikan.

Avaimet käteen -palvelumme sisältää latauslaitteen asennuksen käyttövalmiiksi sekä opastuksen laitteen ja lisäpalveluiden käyttöön!

*Perusasennushinta sisältää laitteen liittämisen sähkökeskukseen 1-vaiheasennuksena, vikavirtasuojauksen sekä latauslaitteen seinäasennuksen tarvittavine läpivienteineen.

Smart-lisävarustelu

  1. Dynaaminen kuormanhallinta

    Kuormanohjauksen avulla varmistat, ettei kiinteistösi sähkökuorma rasita pääsulakkeita, kun kohteessa käytetään muita laitteita samaan aikaan latauslaitteen kanssa. Kuormanohjaus rajoittaa latauksen tehoa automaattisesti kohteesi muun sähkönkulutuksen mukaan. Näin voit huoletta mennä vaikka saunomaan ja pitää autosi latauksessa samanaikaisesti!

  2. WLAN-yhteys

    WLAN-yhteydellä voit hallita latauslaitettasi etänä ja määrittää sille päälläoloajat, jolloin voit varmistaa, että laitetta ei käytetä ilman lupaa. Voit myös antaa vieraillesi luvan käyttää latauslaitetta, vaikka et olisi itse paikalla!

  3. RFID-lukija

    RFID-lukijan ja RFID-tägien avulla voit antaa useammille sähköautoilijoille oikeuden käyttää latauslaitettasi. Laite aktivoituu RFID-tägiä vilauttamalla, ja lataus voi alkaa. RFID-järjestelmän ansiosta voit nähdä, kuinka paljon kukin on kyseistä ajoneuvoa ladannut, mikä helpottaa latauskustannusten laskentaa.

Kysymyksiä ja vastauksia

  1. Voiko Garo-latauslaitteella ladata hybridiautoa?

    Kyllä, sama latauslaite kaikkien sähköajoneuvojen lataamiseen. Latausteho rajoittuu ladattavan ajoneuvon mukaisesti. 

  2. Voinko määrittää lataustehon itse?

    Kyllä, voit rajoittaa laitteen lataustehoa tarpeesi mukaan ajoneuvosta riippumatta. Jos esimerkiksi sähköautosi latausteho on 11 kW, voit silti ladata autoa vaikkapa 7 kW-teholla, jolloin kiinteistön pääsulakkeen kuorma on pienempi, ja voit huoletta käyttää myös muita laitteita kotonasi.

  3. Miten dynaaminen kuormanhallinta toimii?

    Dynaaminen kuormanhallinta varmistaa sähköauton maksimaalisen lataustehon huolehtien samalla, ettei pääsulake kuormitu liikaa. Tällöin latausteho pienenee automaattisesti, jos kiinteistön kokonaiskulutus kasvaa liian suureksi. Suosittelemme dynaamista kuormanhallintaa, jos laitteella ladataan täyssähköautoa.

  4. Kytketäänkö latauslaite 1- vai 3-vaiheisena

    Jos ladataan pelkästää hybridiautoa, voidaan laite kytkeä 1-vaiheisena. Sen teho riittää 3,7 kW-tehon lataukseen. Sähköauton lataamiseen suosittelemme 3-vaihekytkentää tehokkaan lataamisen mahdollistamiseksi.

  5. Kestääkö 3x25A-sähköliittymän pääsulake sähköauton lataamisen?

    Kestää, mutta suosittelemme rajaamaan latauslaitteen tehoa turvallisen latauksen varmistamiseksi. Rajaus voidaan tehdä joko manuaalisesti tai dynaamisella kuormanhallinnalla.

  6. Miten manuaalinen kuormanhallinta eroaa dynaamisesta?

    Manuaalisella kuormanhallinnalla tarkoitetaan latauslaitteen maksimitehon rajaamista esim. 7,4 kW:iin. Tällöin laite ei lataa tuota suuremmalla teholla missän tilanteessa.

    Dynaamisella kuormanhallinnalla laite lataa autoa maksimiteholla, mutta rajoittaa tehoa, mikäli kohteessa on samanaikaisesti muuta sähkönkulutusta. Kyseessä on ns. älykäs lataus.